
Het verbaast niemand dat de directie Vastgoed van de gemeente Amsterdam een omvangrijke en complexe vastgoedportefeuille beheert. Dit brengt altijd uitdagingen met zich mee. Om deze knelpunten op te lossen en de samenwerking binnen het team te verbeteren, besloot de gemeente een nieuw, uniform vastgoedbeheersysteem te implementeren dat structuur en transparantie biedt. Op deze manier kan het hele team efficiënter te werk gaan.
De vastgoedadministratie van de gemeente Amsterdam werd voorheen beheerd binnen het financieel systeem van de gemeente, dat binnenkort uitgefaseerd wordt. Dit zorgde voor een urgente behoefte aan een gespecialiseerd vastgoedbeheersysteem. Metafoor Software kwam na een marktconsultatie en aanbestedingstraject als beste naar voren.
De implementatie van VBSonline werd gerealiseerd in nauwe samenwerking tussen het projectteam van de gemeente Amsterdam en Metafoor Software. 'Ons doel was om een systeem te leveren dat niet alleen voldeed aan de eisen, maar ook bijdroeg aan efficiëntere processen en beter inzicht in de prestatie van de vastgoedportefeuille', zegt Jurjen van Bunningen.
Hoewel de implementatie van het nieuwe financiële systeem door de gemeente nog loopt, wordt er gewerkt aan een automatische koppeling met VBSonline. Deze koppeling zorgt ervoor dat gegevens real-time worden uitgewisseld, wat processen versnelt en de kans op fouten aanzienlijk beperkt.
De succesvolle implementatie van VBSonline toont hoe digitalisering kan bijdragen aan efficiënter vastgoedbeheer. De gemeente Amsterdam is klaar voor de uitdagingen van de toekomst.
Veel gemeenten werken nog met verouderde systemen, wat kan leiden tot inefficiëntie en fouten. Een digitaal vastgoedbeheersysteem zoals VBSonline biedt de oplossing.
Wil je jouw gemeentelijk vastgoedbeheer professionaliseren? Neem vrijblijvend contact op met Peter Sijpkes van Metafoor Software. Ontdek hoe VBSonline jouw organisatie kan ondersteunen.
Meer informatie op https://vbsonline.nl/ of contacteer via [email protected], T: 06-23 19 92 66